The Use of Wordlwall in the Implementation of Teaching Modules for the Independent Curriculum to Improve Learning Outcomes of High School Class X Students
DOI:
https://doi.org/10.62734/jtech.v2i2.517Keywords:
Wordwall; Indepence Curriculum; Learning OutcomesAbstract
This study aims to develop and implement the use of the Wordwall application as an interactive learning medium in the Kurikulum Merdeka teaching module to improve the learning outcomes of 10th- grade high school students. The research used the Research and Development (R&D) method with the ADDIE model. The findings indicate that integrating Wordwall into the learning process can enhance student engagement and learning outcomes. Therefore, Wordwall has proven to be effective in supporting Kurikulum Merdeka by creating interactive, enjoyable, and student-relevant learning experiences.
Downloads
References
Andriani, R., & Rasto, R. (2019). Motivasi belajar sebagai determinan hasil belajar siswa. Jurnal Pendidikan Manajemen Perkantoran, 4(1), 80. https://doi.org/10.17509/jpm.v4i1.14958
Azizah, H. N. (2020). Peningkatkan Penguasaan Kosakata Bahasa Arab Melalui Penggunaan Media Word Wall. ALSUNIYAT, 1(1), 1–16. https://doi.org/10.17509/alsuniyat.v1i1.24212
Cantika Pertiwi, I. (2023). EduGlobal: Jurnal Penelitian Pendidikan Pengembangan Media Monopoli Pada Pembelajaran Tema Benda di Sekitarku Siswa Kelas III SD (Vol. 02).
Gempita, L. E., Alfiandra, A., & Murniati, S. R. (2023). Penerapan Model TaRL untuk Meningkatkan Motivasi Belajar dan Hasil Belajar Peserta Didik SMP. Jurnal Basicedu, 7(3), 1816–1828. https://doi.org/10.31004/basicedu.v7i3.5592
Jumrawarsi, & Suhaili, N. (2020). Peran Seorang Guru dalam Menciptakan Lingkungan Belajar yang Kondusif. 2(3).
Maghfiroh, K. (2018). Penggunaan Media Word Wall untuk Meningkatkan Hasil Belajar Matematika Pada Siswa Kelas IV MI Roudlotul Huda. In JPK (Vol. 4, Issue 1). https://journal.unnes.ac.id/nju/index.php/jpk
Nur Khanifah, L. (2019a). Jurnal Kajian Pendidikan dan Hasil Penelitian. Jurnal Review Pendidikan Dasar, 5(1). http://journal.unesa.ac.id/index.php/PD
Nur Khanifah, L. (2019b). Pengaruh Penggunaan Model Project Based Learning dan Keterampilan Kolaborasi Terhadap Hasil Belajar Siswa Kelas IV Sekolah Dasar Pada Tema Cita-Citaku. Jurnal Review Pendidikan Dasar, 5(1). http://journal.unesa.ac.id/index.php/PD
Pradani, T. G. (2022). Penggunaan media pembelajaran wordwall untuk meningkatkan minat dan motivasi belajar siswa pada pembelajaran IPA di Sekolah Dasar. Educenter:Jurnal Ilmiah Pendidikan, 01(05). https://jurnal.arkainstitute.co.id/index.php/educenter/index
Putu, G., & Arimbawa, A. (2021). Penerapan Wordwall Game Quis Berpadukan Clasroom untuk Meningkatkan Motivasi dan Prestasi Belajar Biologi. Indonesian Journal of Educational Development, 2(2). https://doi.org/10.5281/zenodo.5244716
Suharyani, S., Suarti, N. K. A., & Astuti, F. H. (2023). Implementasi Pendekatan Teaching At The Right Level (Tarl) Dalam Meningkatkan Kemampuan Literasi Numerasi Anak Di SD IT Ash-Shiddiqin. Jurnal Teknologi Pendidikan: Jurnal Penelitian Dan Pengembangan Pembelajaran, 8(2), 470. https://doi.org/10.33394/jtp.v8i2.7590
Downloads
-
PDF
Abstract View: 1,
PDF Download: 2
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2025 Kaysa Syani El Safir Saputri, Eka Widyawati Oktavia

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.