The Use of Wordlwall in the Implementation of Teaching Modules for the Independent Curriculum to Improve Learning Outcomes of High School Class X Students

Authors

  • Kaysa Syani El Safir Saputri Universitas 17 Agustus 1945 Banyuwangi
  • Eka Widyawati Oktavia Universitas 17 Agustus 1945 Banyuwangi

DOI:

https://doi.org/10.62734/jtech.v2i2.517

Keywords:

Wordwall; Indepence Curriculum; Learning Outcomes

Abstract

This study aims to develop and implement the use of the Wordwall application as an interactive learning medium in the Kurikulum Merdeka teaching module to improve the learning outcomes of 10th- grade high school students. The research used the Research and Development (R&D) method with the ADDIE model. The findings indicate that integrating Wordwall into the learning process can enhance student engagement and learning outcomes. Therefore, Wordwall has proven to be effective in supporting Kurikulum Merdeka by creating interactive, enjoyable, and student-relevant learning experiences.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Andriani, R., & Rasto, R. (2019). Motivasi belajar sebagai determinan hasil belajar siswa. Jurnal Pendidikan Manajemen Perkantoran, 4(1), 80. https://doi.org/10.17509/jpm.v4i1.14958

Azizah, H. N. (2020). Peningkatkan Penguasaan Kosakata Bahasa Arab Melalui Penggunaan Media Word Wall. ALSUNIYAT, 1(1), 1–16. https://doi.org/10.17509/alsuniyat.v1i1.24212

Cantika Pertiwi, I. (2023). EduGlobal: Jurnal Penelitian Pendidikan Pengembangan Media Monopoli Pada Pembelajaran Tema Benda di Sekitarku Siswa Kelas III SD (Vol. 02).

Gempita, L. E., Alfiandra, A., & Murniati, S. R. (2023). Penerapan Model TaRL untuk Meningkatkan Motivasi Belajar dan Hasil Belajar Peserta Didik SMP. Jurnal Basicedu, 7(3), 1816–1828. https://doi.org/10.31004/basicedu.v7i3.5592

Jumrawarsi, & Suhaili, N. (2020). Peran Seorang Guru dalam Menciptakan Lingkungan Belajar yang Kondusif. 2(3).

Maghfiroh, K. (2018). Penggunaan Media Word Wall untuk Meningkatkan Hasil Belajar Matematika Pada Siswa Kelas IV MI Roudlotul Huda. In JPK (Vol. 4, Issue 1). https://journal.unnes.ac.id/nju/index.php/jpk

Nur Khanifah, L. (2019a). Jurnal Kajian Pendidikan dan Hasil Penelitian. Jurnal Review Pendidikan Dasar, 5(1). http://journal.unesa.ac.id/index.php/PD

Nur Khanifah, L. (2019b). Pengaruh Penggunaan Model Project Based Learning dan Keterampilan Kolaborasi Terhadap Hasil Belajar Siswa Kelas IV Sekolah Dasar Pada Tema Cita-Citaku. Jurnal Review Pendidikan Dasar, 5(1). http://journal.unesa.ac.id/index.php/PD

Pradani, T. G. (2022). Penggunaan media pembelajaran wordwall untuk meningkatkan minat dan motivasi belajar siswa pada pembelajaran IPA di Sekolah Dasar. Educenter:Jurnal Ilmiah Pendidikan, 01(05). https://jurnal.arkainstitute.co.id/index.php/educenter/index

Putu, G., & Arimbawa, A. (2021). Penerapan Wordwall Game Quis Berpadukan Clasroom untuk Meningkatkan Motivasi dan Prestasi Belajar Biologi. Indonesian Journal of Educational Development, 2(2). https://doi.org/10.5281/zenodo.5244716

Suharyani, S., Suarti, N. K. A., & Astuti, F. H. (2023). Implementasi Pendekatan Teaching At The Right Level (Tarl) Dalam Meningkatkan Kemampuan Literasi Numerasi Anak Di SD IT Ash-Shiddiqin. Jurnal Teknologi Pendidikan: Jurnal Penelitian Dan Pengembangan Pembelajaran, 8(2), 470. https://doi.org/10.33394/jtp.v8i2.7590

Downloads

Published

2025-05-17

How to Cite

Saputri, K. S. E. S., & Oktavia, E. W. (2025). The Use of Wordlwall in the Implementation of Teaching Modules for the Independent Curriculum to Improve Learning Outcomes of High School Class X Students. JOURNAL OF TECHNOLOGY, EDUCATION &Amp; TEACHING (J-TECH), 2(2), 210–218. https://doi.org/10.62734/jtech.v2i2.517