ANALISIS STRATEGI SWOT UNTUK MENINGKATKAN VOLUME PENJUALAN PADA APOTEK K-24 JAJAG BANYUWANGI
DOI:
https://doi.org/10.62734/analisa.v11i2.126Keywords:
SWOT, Volume Penjualan, Apotek K-24Abstract
This study aims to determine the marketing efforts made by the K24 Jajag Pharmacy to increase sales volume by using a SWOT analysis. This research is a qualitative research. Data collection techniques through observation, interviews and documentation. The analysis technique used is data collection, data presentation, analysis, getting results and drawing conclusions. From the results of the SWOT analysis, internal and external factors obtained a score of strengths (5.4), weaknesses (2.3), opportunities (5), and threats (2.6). From the SWOT analysis, it is then depicted in the Cartesian diagram that the coordinate points are in the S-O Strategy, namely the development (Growth) strategy by implementing maintaining product quality, increasing product stock, and the public does not need to go to a doctor because Apotek K24 facilitates it for 24 hours. Opportunity and strength factors that greatly influence this business despite the threats and weaknesses that always exist in this business. The strategy used by Apotek K24 Jajag is a SWOT analysis strategy, where this strategy is expected that business actors can maintain a business situation that has begun to develop.
Downloads
References
Alang, S. 2019. “Valuasi Dan Penetapan Strategi Pemasaran Menggunakan Analisis SWOT Pada PT. Aneka Rasa Citra Sejati”. Mabiska Jurnal. 4 (2).
Atmoko. 2018. “Strategi Pemasaran Untuk Meningkatkan Volume Penjualan Di Cavinton Hotel Yogyakarta”. Journal of Indonesian Tourism, Hospitality and Recreation. 1 (2).
Darwin, dkk. 2020. “Strategi Pemasaran Dalam Meningkatkan Volume Penjualan Udang Vaname Di Desa Mulaeno Kecamatan Poleang Tenggah Kabupaten Bombana”. Jurnal Sosial Ekonomi Perikanan FPIK UHO. 5 (1): 2502-664X.
Https://id.m.wikipedia.org/wiki/Apotek_K-24
Liani. 2019. “Analisis TOWS dalam Menentukan Strategi Pemasaran guna Meningkatkan Volume Penjualan pada CV Permadi Karya Mandiri Blitar”. Jurnal Penelitian Manajemen Terapan. 4 (2): 200-210.
Munif, B. “Perencanaan Strategi Pemasaran Kaos Guna Meningkatkan Volume Penjualan Menggunakan Metode Analisis SWOT (Studi Kasus: (CV. Sukses Makmur Jaya)”. Journal of Indonesian Tourism, Hospitality and Recreation. 1 (2).
Permata, dkk. 2019. “Analisis Strategi Pemasaran Dengan Menggunakan Metode SWOT dan Analytical Hierarchy Process (AHP) untuk Meningkatkan Volume Penjualan”. Pekanbaru : Seminar Nasional Teknologi Informasi, Komunikasi dan Industri.
Raznilawati, S. 2017. “Analasis Strategi Pemasaran Dalam Meningkatkan Volume Penjualan Pada Cafe Enzyme Palopo”. Jurnal Penelitian Humano. 8 (1).
Resa, dkk. 2020. “Strategi Promosi Dalam Meningkatkan Volume Penjualan Motor Honda Scoopy Pada PT. Trio Motor Banjarmasin”. Thesis, Universitas Islam Kalimantan MAB.
Simatupang. 2016. “Analisis SWOT Pada Hotel Green Garden Berastagi”. Jurnal AMIK MBP. 4 (1).
Siregar, dkk. 2017. “Analisis Strategi Pemasaran Untuk Meningkatkan Volume Penjualan Ekspor (Studi Pada Perusahaan PT Kaltim Prima Coal)”. Jurnal Administrasi Bisnis. 48 (1).
Suprapto. 2019. “Penerapan Strategi Pemasaran Melalui Pendekatan Pengembangan Produk Guna Meningkatkan Volume Penjualan Pada CV. Silvi Mn Paradila Parengan Lamongan”. Jurnal Penelitian Ilmu Manajemen. 4 (2).
Wawolumaya, dkk. 2020. “Analisis Strategi Pemasaran Dalam Upaya Meningkatkan Volume Penjualan Pada Rose Collection Manado”. Politik Universitas Sam Ratulangi. 1 (2).
Zaman. 2018. “Analisis Strategi Pemasaran Untuk Meningkatkan Volume Penjualan Pada TB. Bardesi”. Jurnal Ekonomi Bisnis. 3 (2).
Downloads
-
PDF (Bahasa Indonesia)
Abstract View: 492,
PDF (Bahasa Indonesia) Download: 437
Published
Versions
- 2025-05-06 (2)
- 2023-08-25 (1)
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2023 ANALISA : JURNAL MANAJEMEN DAN AKUNTANSI

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.